Minä

Minä

maanantai 3. tammikuuta 2011

Minä

Kaikissa asioissa, ja varsinkin mielipiteissä, ja aivan erityisesti valtaväestön näkemyksistä poikkeavissa mielipiteissä, henkilön taustatiedoilla on merkitystä siinä miten tosissaan hänet otetaan. Jokainen lukija muodostaa oman mielipiteensä minusta tekstieni perusteella ja jotta nämä saisivat oikean kontekstin, haluan ensin kertoa itsestäni joitakin mahdollisesti asiaan vaikuttavia faktoja. Lisäksi, ainahan se on mukavaa puhua itsestään…
Ensinnäkin: minä en ole kirjoittanut ennen julkista blogia, nettikeskusteluihinkin olen osallistunut elämäni aikana melko nihkeästi. En ole ammattikirjoittaja, en akateemikko. Pidän kirjoittamisesta, sillä silloin muut eivät voi keskeyttää.
Olen 31-vuotias KTM ja kuulun Mensaan. Olen töissä mainostoimistossa. En harrasta mitään, mielestäni ykkösharrastuksen tässä elämän vaiheessa pitää olla kotielämä perheen parissa. Olen aiemmin harrastanut lähes kaikkea mahdollista, sillä innostun helposti uudesta.
Olen sosiaalinen, avoin ja positiivinen. Minulla on aina sata rautaa tulessa, usein liikaakin. Olen onnellisesti naimisissa maailman parhaan miehen kanssa, asun omakotitalossa ja hoivaan ihmisperheeni lisäksi kahta koiraani ja kahta kissaani. Eläimet ja eläinten oikeudet ovatkin minulle yksi tärkeimmistä asioista koko maailmassa.
Minulla on monista asioista vahvat mielipiteet, mutta elämääni sanelee tarve nähdä kaikessa eri näkökulmia ja harmaan sävyjä. Arvostan analyyttisyyttä, henkistä viisautta, sosiaalisia taitoja ja kykyä olla utelias. Toisaalta olen myös melko pinnallinen: haluan näyttää hyvältä, haluan materiaalia ja nautintoja.
Aion jatkaa opiskeluja jossakin vaiheessa, mutta en kauppatieteitä vaan sosiaali- ja kulttuuriantropologiaa, sillä rakastan ihmisten ja ilmiöiden tarkkailua ja havainnointia. En miellä olevani ns. perinteinen ekonomi, sillä tulen keskiluokkaisesta perheestä pikkukaupungista, eikä kaupallisuus ole koskaan ollut sydäntäni lähellä. En välitä taloudesta, ainoastaan siitä että oma talouteni on tasapainossa. Toisaalta näen maailman usein liian ideologisesti, joten on hyvä että olen päätynyt kaupalliselle alalle. Se on opettanut minulle realismia ja tehokkuutta.
Odotan toista tytärtäni loppusuoralla, iloisena ja innostuneena. Ensimmäiseni on alateitse syntynyt 1,5 –vuotias terve tyttö, rauhallinen ja luottavainen. Synnytykseni meni hyvin, se oli melko nopea ja ongelmaton. Sain epiduraalin toiveideni mukaan. Parannuin nopeasti eikä minulle jäänyt vaivoja synnytyksestä. Lapsi voi alusta loppuun hyvin ja synnytyksen jälkeinen aika oli ihanaa ja onnellista. Raskaus, synnytys ja vauva-aika ovat kaikki menneet oppikirjojen mukaan. Siitä, mitä oppikirjojen takana piilee, kerron seuraavissa osioissa ja se on kaikkea muuta tärkeämpää.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti